KENAPA MINAT KPOP??

Assalamulaikum semua.sihat?dah makan?dah minum?makan apa tadi breakfast?*ok banyak tanya.ramai org cakp kat aku,"weii najwa,asal kau minat giler erk kpop?mamat jambu,muka plastik,bahasa yg kau pun tk faham,eii tak paham aku najwa."tu la yang selalu aku dengar bila aku story fasal kpop kat member-2 aku.semuanya bagi komen yang sungguh menyakitkan hati aku.malas nak gaduh aku bagi je diaorang dengar sendiri lagu kpop.sekali dengar je,terus cakap"gila best beb lagu ni,"ha kau berkat pengaruh aku,ramai kawan-2 aku minat kpop walaupun tak segila aku.aku tak la macam die hard fan yang sanggup berkorban jiwa dan raga demi kpop.aku tak seaddict diaorang yang sanggup bergolok bergadai demi kpop.aku hanya peminat biasa yang akan menjerit kesukaan,kehappyan bila group yang aku minat muncul depan tb.*act macam tengok-2 depan je.Bila aku minat kpop ni?siapa penghasut atau dalang utamanya?tak lain dan tak bukan akak aku sendiri.dia yang menggedik suruh aku dengar kpop.mule-2 aku reject jugak kpop ni.menyampah kot tengok tergedik-2 menari,muka gila plastik,rambut beraneka warna sampai aku keliru tu ker warna azali mereka.ha kau,sampai begitu sekali aku judge kpop.menyampah takyah cakap la .

                    abang-abang aku.ohh indahnya dunia kalau betulla diaorang oppa aku.
bila akak aku bagi aku dengar lagu SUPER JUNIOR,sorry-2,aku mula cakap best jugak la kpop ni,not bad la.*hati menyampah lagi tu.then akak aku bagi aku tengok video BEAST,time tu diaorang nyanyi lagu SHOCK.seriously aku tengok,perghh best giler rapper dia.smart kot suara dia.menari pun WOW!!.dalam diam dah tergoda jugak dengan kpop ni.

      Cube Entertaiment*ihsan dari goggle.

lepas tu terus minat kpop sampai lagu dalam phone penuh kpop.mungkin hanya trend,tapi aku bukan minat SEMUA artis korea.certain-2 group la aku layan.aku suka kpop sebab kemajuan music diaorang.pantas.macam cepat je berubah ikut trend dunia.aku tak tengok kpop tu pemusnah bangsa.aku tengok usaha diaorg nk majukan diri.cara diaorang berusaha nak dapatkan ape yg diorang nak.aku tak pndang muka diorang,aku pandang KEMAJUAN diorang.sebab diaorang bangga akn negara diaorg and aku rasa aku perlu pandang ke arah negara diaorg untk lebih maju.So jangan pandang kpop tu satu kePLASTIKAN tapi pandang sbgai pesaing.jangan cepat menghentam org.bak kata TUN M,"kita harus berfikir diluar kotak,bukan hanya terperosok dalam dunia sendiri,tanpa merelakan kemajuan."macam tu jugak kpop.jangan anti sangat.jangan fanatik sangat.sedang-2 je.baru kedepan sikit otak kita.

ps://mak aku pun minat kpop.drama korea tetap dihati kami,melayu juga.english juga.1dunia ma.semua minat.*tulus ikhlas dari peminat sedunia.


http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar