COURSE APA EK?

Assalamulaikum and haii.Korang sihat?yang sekolah tu,harap teruskan zaman persekolahan ye.Akak ni rasa menyesal pulak,yelah suka main-main je time sekolah dulu.Fikir macam takda life je.konon niat dihati nak follow the flow je.Ha kau,dah time apply Universiti aku tak tau nak apply yang mana satu.CONFUSE tahap maxima.Dengar macam-macam course yang aku sendiri tak tau apa jadahnya ada course macam tu.Bila digoggle,baru la aku tahu apa yang aku nak.Tu pun setelah bertanya dengan orang yang lebih arif tentang FUTURE ni.

 tak ke hebat cari barang zaman dulu?
 
Sebenarnya aku adalah student akaun yang bercita-cita untuk menjadi seorang ahli arkeologi.kenapa?sebab aku minat gila sejarah.mula lah otak ni terbayang-bayang nak cari artifak sejarah zaman purba selain diri ni dah mengaku jatuh cinta akan kewujudan PERAK -MAN.mungkin disebabkan faktor SEJARAH aku dapt A masa exam menyebabkan otak ni dah tetapkan MINDSET yang aku harus amik bidang tu.tapi bila aku apply,aku tak jumpa pun bidang ARKEOLOGI.aku search jugak,and aku jumpa akhirnya.And tanpa rasa was-was terus jari click button apply kat situ.Siap hembus-hembus kat screen computer yang tidak berdosa tu supaya permohonan aku berjaya.makcik aku PAKSA aku amik course ACCOUNTING and I say NO WAY MUMMY.aku dah la benci gila MATHEMATICS and still nak suruh aku amik akaun??memang kedua-dua makcik aku kerja dalam bidang banking,and ofcourse dia nak anak buah dia pun kerja dalam banking jugak,and dia cakap rugi la study 2 taun dalam acc taknak amik akaun kat U nanti.Tapi hati aku kuat cakap taknak amik AKAUN tapi time apply tu,aku letak jugak akaun tapi at the last choice tu pun in marketing sebab aku rasa aku KUAT BERCAKAP AND SUKA BERCAKAP so why not aku apply marketing kan?dapat jugak hobi aku yang mulut murai ni digunakan sebaik mungkin.Sekarang ni aku berserah pada ALLAH.apa yang ALLAH bagi kat aku,aku terima and mintak-mintak apa yang aku hajatkan,akan dimakbulkanNYA.

ps:/ Disertakan juga gambar HIDAYAH yang telah terpilih secara TAK RELA ke PLKN.



http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar