PERANGAI MASA KINI

Assalamulaikum pembuka bicara.Apa khabar kalian semua??minta-minta sihat hendaknya.cehwahh ayat pembuka paling menyampah pernah aku buat.semua sihat??tak sihat??pergi check doktor mintak ubat sakit.Tak nak tanya apa MAK NGAH nie buat time cuti sekolah yang dah takpayah pergi sekolah??Saya hanya duduk rumah besarkan badan,berusaha menambahkan skill memanjat rambutan saya sambil dihurung kerengga yang begitu bermaharajalela,menternak jerawat,ha paling best,MAKAN TIDUR MAKAN TIDUR.kalau tak besar jugak badan mak taktau la nyah.back to our topic,PERANGAI MASA KINI.sound like BORING but benda ni la yang tengah menular sekarang.APA BONDO EEI??lets check it out ladies and gentleman

1)PERANGAI NAK JADI INSTANT POPULAR
apa benda nya aku merepek meraban ni kan..ok mesti korang ada FACEBOOK,TWITTER or etc.banyak bebenor laman sosial sampai aku pun tak tau apa kegunaan dan faedah nya.Ok,korang mesti pernah terbaca ayat macam ini di muka buku atau di burung biru "haii peeps,,I'm pretty,yes i know,"so what kalau kau cantik??dapat miss world maybe?ambil gambar depan mall,sambil tulis caption "I'm now at bla,bla bla kalau jumpa,tegur la,I tak sombong I friendly uolls"what is this??macam la ramai sangat nak tegur anda-2 sekalian.kalau korang adalah insan-2 seperti diatas,aku mintak maaf,jangan bash aku kat twitter pula disebabkan statement aku diatas.mak taknak jadi trending uolss*gedikminahni*

2)TERLALU TAKSUB
ha kau,,paham tak apa aku habaq kat title diatas??terlalu obses dengan satu-2 perkara  yang kadang kala aku pun tak faham apakah MOTIF kukuhnya??aku memang nak hentam sorang minah ni.YUPP memang fasal KPOP.fyi aku pun minat kpop,aku rasa kpop tu cool kot.but for me,walau seminat mana pun kita kat satu-2 benda tu,kita mesti jangan over boleh.mesti ada limit.Yang aku meluat tu,,ada ke cakap yang dia bukan PENDUDUK MALAYSIA??WHAT??PLANET MATOKI??apa jadah nama tu,takpernah aku dengar sistem planet ada nama planet MATOKI.pelik kajian kau dik.akak ni even minat kpop tak la sefanatik kau,apa nak patahkan mykad??patahkan la.orang bagla tu berebut nak kan mykad,kau pula nak duduk kat planet matoki??syabas.akak bangga dengan planet ciptaan kau dik.ha kau,kena hentam satu malaysia.takpasal-2 glamer instant kau dik.

3)UPLOAD VIDEO ENTAH APA-APA NTAH
tak salah nak upload video.tapi upload tu biarlah yang bermoral sikit.bersopan sikit.senang cerita yang BERMARUAH sikit.kalau upload video jadi glamer macam matlutfi ke,anwar hadi ke,aku respect la sikit.ni tak menjatuhkan maruah adalah.fikir glamour ye kak??boleh nak famous,tapi biarlah dilandasan yang betul.takpayah upload video yang boleh menambah kan dosa orang yang menengoknya,yela kau dah free-2 dapat dosa,kitaorang yang tengok nie,pastinya berbakul-2 sumpah seranah kami hadiahkan kepada anda.kesian,takpasal-2 tambah dosa mengutuk kau.kalau nak sangat buat vlogging la kan,apa kata kau buat video cover song ke??untung-untung popular you macam ainan tasneem.dapat duit lagi.takpun macam najwa latif.dapat duet dengan greyson chance.cuba try,,mana tau popular lak kau nanti..
  
point nya disini,bukan saja aku merapu meraban menaip panjang berjela kat entry nie,tapi aku sakit tengok perangai zaman moden ni.Terlalu banyak yang buruk dari yang baik.aku mintak maaf kalau tulisan aku ni banyak menguris hati siapa-2 yang terasa,tapi kita ambil dari sudut positif,Munasabah diri aku dan korang untuk jadi someone yang lagi better dari hari ini.

ps:entry ni actually dah lama terpedam di draf.malas nak publish je.
adios.


http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar