PENGALAMAN ITU MENDEWASAKAN

Assalamulaikum. well aku sihat alhamdulilah. Tahun 2014 actually mengajar aku pengalaman yang amat berharga. kenapa aku kata berharga??sebab mungkin ia telah mendewasakan aku untuk aku kenal siapa aku. Perangai aku sendiri. banyak aku rasa. dalam mencari sahabat sejati pun adalah salah satunya. aku jenis orang yang susah nak mempercayai seseorang. aku rasa aku punya firasat yang kuat. sixth sense maybe. aku boleh tau siapa yang tak suka kat aku,bila dia mengumpat aku,entah macam ALLAH tu nak bagi tahu aku siapa yang tak suka kat aku dan ALLAH nak aku jauhkan diri mungkin. who knows right?? but that me. I can know whether that person liked me or not. sebab tu aku biasa berkawan dengan semua. sebenarnya aku malas nak pikiaq hati dan perasaan orang lain sebab hati aku siapa nak jaga selain aku??takkan hati mereka yang konon bernilai selain hati aku je nak jaga??memang aku secara tak sedar menjadi seorang yang selfish. yup aku rasa jiwa tu dah makin menebal dengan nilai selfish. yaALLAH buangkan sedikit perasaan begini. aku tahu tak elok pentingkan diri tapi as i said earlier,the experience makes me become like this. become more selfish,like i own this world. bukan aku salahkan pengalaman tapi sebab pengalaman aku belajar menjadi dewasa. bukan dewasa sangat sebab i'm only 19 ok. tapi buat aku lebih berhati2 memilih kawan atau mungkin kekasih. terus terang aku sekarang sedang kenal hati budi seseorang,alhamdulilah dia aku rasa boleh bimbing aku. who knows,life is longer than you think,maybe he not my future,who knows. kita rancang tapi yang kat atas sana tentukan.kan aku cakap pengalaman itu mendewasakan. membuatkan aku terpikir aku bukan sorang2 kat dunia ni. aku ada family,aku ada adik beradik yang selalu dengan aku,ada atuk nenek yang selalu disamping aku,makcik2 aku,pakcik2 aku,bestfriends aku dari form 1 until now,my 2 bodyguard yang always can be my superhero whenever i need them,my future insyaALLAH and yang penting aku ada ALLAH SWT. aku yakin ALLAH bagi aku dugaan sebab dia tahu aku kuat. aku kena kuat sebab ni baru sikit. macam2 dah aku lalui,see i can through it. AKU KAN KUAT!!





http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar