AKU SEDIA KE NAK STUDY?

Assalamuailakum peeps,sihat?ofcourse lah korang sihat,kalau tak sihat takda maknannya tertempek baca post aku kan?*ok loyar buruk*.Nak dijadikan cerita aku dapat tawaran sambung belajar,memang aku apply lah kan,kalau tak apply memang tak lah makngah dapat,so ingat tak dulu aku beria-2 taknak amik account?nah kau Tuhan tu belitkan lidah aku yang sedia kontot ni,akhirnya aku dapat course account,mak datuk!seriau aku nyah,sumpah aku tak rela,and aku tak apply pun benda alah tu,!aku apply lain,lain yang aku dapat,dah lah account cukup-2 makan,ada hati nak amik account,setakat C je kot,arghhh!Dah lah tu aku dapat Dip in International Business,mak aii!dah sah-2 aku belajar Trade bagai,tu lah subject yg aku paling anti sekali,tup-2 mak dapat pulak!mak redha je nyah,sangat redha.amik kau,sekali trade lah,currecy akn ku pelajari nanti.poyo sgt taknak amik account,sekali dapt international kau.aku senyum dalam derita.*senyuman sangat plastik*


ha kau nampak tak??international business!mampus mak!tak dapek den nak tolong doh,*ini negeri sembilan language,harap maklum*.And aku dapat kat PERAK KAU!diulangi PERAK!jauh bebenor dihantarnya,sangat jauh!mungkin ada yg fikir ala mara je pun,tu pun nak gebang-2,hello janji aku belajar,usaha aku,kalau ada yg mengutuk-2 sila telan kutukan anda,aku belajar dengan usaha aku sendiri bukan masuk belajar atas bantuan orang ye.siapa terasa,memang ditujukan kepada anda si terasa*nampak poyo gila aku*alhamdulilah dgn rezeki ALLAH bagi kat aku,nak kata otak ni genius,dapat A berapa je,alhamdulilah.so apa preparation aku?tak banyak sangat,cume yg over tahap maksima family aku je,semua nak over,siap nak konvoi bagai nak menghantar aku,excited gila nak antar aku ke perak padahal tuan punya badan berbelah bagi yg teramat.


aku kalau bab beli-2 ni aku lah juara.kau nampak tak leopard aku bantai.tak taulah camner nak menghadap senior kalau aku bawak jugak leopard aku.konon nak rimau sangat kan?beria-2 bermasam muka cencorot nak benda alah tu,sampai nak kena pelampang aku kat situ,promoter tu dok usha-2 aku,yelah sampai mummy aku terjuling-2 mata kat aku pasal leopard tu,*ok sangat mengada*.konon-2 sebagai sport shoes konon,kau gila bersukan pakai leopard?aku je kot perasaan diva.Dear senior,jangan gelakkan saya jika saya pakai jugak leopard tu,saya ingin pinjam semangat harimau bintang,*sangat determined*.Kasut gucci tu?aku tibai je mummy aku punya,yg penting lawa lagi,tak mampu mak aii  nak beli je,apa kau ingat mak cik  aku tauke balak? hahah ! pakai pun sekali je kot,janji lawa,muat and shining lagi!ok,enough pasal barang-2 segala bagai ni,nanti kalau dah complete barang-2 aku,aku updated,tanda dah bersedia nak berangkat lah tukan.Sekarang ni hati aku berbelah bagi bagai 100 bahagi 1000000,sangat risau.benda yg bermain-2 bagai playground kat brain aku ni,

>Mampu ke aku survive?*act macam jauh sangat*
>mampu ke aku belajar benda yg bagi aku sangat mencabar?
>mampu ke aku bahagiakan family aku?
>and mampu ke aku berjaya dgn apa yg aku pilih ni?

see all that things yg membuatkan aku terasa macam "YA ALLAH AKU DAH READY NAK MENGHADAPI DUNIA SEBENAR KE?"serious talk,aku tak ready malahan hati aku cakap "I'm not ready at all"tapi family aku advise aku yg whatever happened,this is my future,Future memang ada risk yg kita kena hadap.So just keep a faith,inshaALLAH it gonna be ok*debik dada*so korang doakan aku berjaya dengan apa yang aku pilih,inshaALLAH aku boleh.

ps://rasa nak melaungkan lagu "AKU FIKIRKAN KAU BOLEH" je,


http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar