TIPS-TIPS BERCINTAN CINTUN

ASSALAMULAIKUM N HAII !!rindu kita tak??sorry la lama sudah aku tak mengupdate blog,nak buat macamne,saya BUSY ma,,dengan HOMEWORK yang BERTIMBUN lagy,,dengan KOKO lagy,,dengan nak BUAT REVISION lagy,,dengan TENSION lagy,,semua dengan-2 la,,so redha jer la,,okyy topik ari nie pasal CINTA,korang tau aper itu cinta??tak tahu aper itu CINTA??sekarang bukak kamus cari makna CINTA,memang JUMPA nyer la,,tapi cinta yang aku nak kongsi kali ni adalah HUBUNGAN JARAK JAUH,pernah alami??aku pernah,,memang payah,,yelah sorang kat selatan,sorang kat utara so kita kena ada KEPERCAYAAN pada pasangan kita,,so aku nak kongsi sikit camner nak kekal dan eratkan relationship korang yang jauh beribu batu tu,,ini hanyala cara aku,,

1) Usahakan untuk berjumpa walaupun sekejap.

jumpa la walau sekejap,,janji kita boleh tau dia macam mane,dah gemuk ker,dah kurus ker,sihat ker,tapi bila dah lama tak jumpa tu,jangan la MENGGATAL pulak,,sebab bila kita berdua,syaitan ada kat tengah-2 kita,so JAGA DIRI
2) Sentiasa mengingatkan diri agar terus setia pada pasangan
sentiasa cakap kat diri nie kita nak SETIA,tanamkan kat jiwa kita yang kita akan setia dengan pasangan kita sebab dalam hati kita dah tertulis yang KALAU AKU CURANG,AKU KEJAM SEBAB AKU HANCURKAN HATI DIA,cuba tanamkan hati kita dengan ayat tu,INSAYALLAH kita akan cuba setia sebab kita hanya mampu merancang,tuhan yang menentukan

3)Selalu berdoa agar dipermudahkan segala URUSAN
ape maksud tu??camnie,bila dah jauh tu kita tak dapat la selalu tau ape jadi kat pasangan kita kan??so kita sebagai orang islam patut berdoa semoga hubungan ni dikekalkan,saper tak nak hubungan yang dibina nie kekal kan??kalau diizinkan kita nak pulak berakhir hingga ke jinjang pelamin,betul tak??so berdoa adalah jalan yang TERBAIK nak kekalkan hubungan kita,,mudah-mudahan
last sekali TRUST YOUR PARTNER !!insayallah kita akan berjaya harungi liku-liku hidup nie tapi dengan IZIN NYA

moga-moga sampai la jodoh kita hingga hujung nyawa,AMIN

No comments:



http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar