MANUSIA SEMUA SAMA DI MATA TUHAN

GAMBAR HIASAN:ANA MUSLIM
*comel macam aku takk??okyy perasaan*

ASSALAMULAIKUM N HAII !!kita sedar takk kita nie selalu jer merendahkan orang laen kan??antara sedar takk sedar jer termasuk la aku*mengaku okyy*,bila kita nampak pengemis ker,orang yang takk der rumah ker atau tengah nengok tb citer BERSAMAMU mesti hati kita terdetik"eleh badan sihat,anak ramai takk kan nak gak mintak duit kat org"mesti ad punya la,jangan TIPU !!aku tersedar yg kita hidup kat dunia nie semua ad bahagian rezeki masing-2 kann?tak semuanye ALLAH bagi kita kehidupan yang sempurna kadang-2 DIA bagi jugak kita DUGAAN hidup kat dunia,sebab tu DIA bagi rezeki manusia nie berbeza-2,ad yang MISKIN,SEDERHANA,KAYAKAYA GILEER !!bg orang kaya tu DIA nak kita selalu bersedekah pada orang yg kurang mampu sebab rezeki nie ALLAH suruh kongsi,ha macam tu la jugak ILMU,kalu kawan-2 kita nie pndai cikit mula la berlagak menyatakan dieorang da PANDAI n takk perlu bagi ckit ilmu dieorang kat die,orang mcam nie la selalunye suka merendah-2 kan org*aku da kena okyy*memang POYO habis,last-2 semua meluat!!aku nasihatkan kita nie sebagai manusia jgn la suka merendah-2 orang laen,jgn sebab kita ni KAYA,PANDAI or TOO PERFECT dri org laen kita berhak cakap or buat aper yang kita suka,cube pikir kalu kita nie kat tempat org yg kita hina tu,mesti MALU n SAKIT HATI kann??tak per,bia aper orang cakap kita,yang penting ALLAH tau SIAPA kita dan KEDUDUKAN kita DI MATA ALLAH !!bia la aper orang cakap yang penting,ADA AKU KISAHH??
BERSYUKUR AKAN APA YANG DIBERI..
semoga kita diredhaiNYA,AMIN

No comments:



http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar