CERITA SEORANG GADIS

ASSALAMULAIKUM N HAII..ari nie aku nak cerita pasal satu kisah seorang gadis yang banyak kali dikecewakan tapi bangkit meneruskan hidup..ye ini bukan cerita aku kerana aku terbaca kisah nie dalam satu magazine tapi bukan aku nak copy cat or whatever tapi kisah gurl nie yang patut diberi pujian..so jom bace
"AKU dilahirkan dalam keluarga yang sederhana,ketiadaan bapa membuatkan aku tabah menempuhi liku-2 kehidupan..ye aku membenci lelaki kerana ayahku tidak pernah mengakui aku sebagai ANAKNYA..hanya kerana ibuku seorang anak petani..mungkin ramai bingung mengapa ibuku sanggup mengahwini ayahku walhal ibu dan ayahku tidak pernah BERCINTA??ini kerana atuk sebelah ayahku telah membuat perjanjian pabila anak mereka dewasa kelak ayah serta ibuku harus disatukan..ayah ku membantah dengan alasan bahwa ibuku tidak layak menjadi isteri nya..ibu ku hanya taat mengikut amanat arwah datukku..mereka berkahwin..memang ayahku tidak pernah menyayangi ibu ku tapi mengikut cerita ibuku,arwah datuk ingin mendapat cucu lalu aku terjadi bukan kerana kerelaan ibuku..setelah itu ibuku ditinggalkan terkontang kanting seolah-2 ibuku seorang PELACUR..20 tahun sudah berlalu,,jujur ku katakan yang aku tidak pernah kenal siapa itu ayah ku..aku bersyukur yang aku sudah berjaya dan bakal menamatkan zaman bujangku tidak lama lagi..aku sangka aku sudah mampu mengecap kebahagian tapi panas tidak sampai ke petang,orang yang aku ingin kahwini adalah ABANG KANDUNG aku sendiri !!MASYALLAH dugaan apakah ini??kami berbapakan lelaki yang sama !!aku tersungkur di hari pernikahan kami..tapi aku redha dengan dugaan ini..hari ini aku bangkit setelah aku diberi ujian yang paling berat dalam hidupku..aku menemui cinta yang sejati.."
            kisah yng aku ceritakan tadi adalah kisah benar..biarpun kuat dugaan yang datang kita seharusnya sentiasa bertawakal dan redha,,sebab ALLAH suda menentukan nasib kita

No comments:



http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar