MENCARI KEREDHAAN

ASSALAMULAIKUM N HAII !!pejam celik dah habis bulan ramdhan kan??ermm serious aku cakap..aku akan rndu bulan nie sangat-2..coz bulan nie penuh dengan amal ibadat dan pahalanya,masyaallah tak dapat aku bayang kan..aku harap aku dapat mencari malam seribu rahmat yg dikurnia oleh ALLAH pada kite..aku harap yang korang selalu la ingat kpda NYA yela kita idup nie x tau sampai bila..aku bukan sekadar mengingatkan korang jer tapi sekaligus mengingatkan diri aku..aku nak bg petikan hadis tok korang..renungkan la
  "Diriwayatkan daripada Sahl bin Sa’d R.A daripada Nabi SAW bersabda yang maksudnya: ‘Sesungguhnya di dalam syurga terdapat satu pintu yang disebut Ar-Rayyan yang mana pada hari Kiamat orang-orang yang berpuasa masuk daripadanya (dan) tidak seorangpun selain mereka memasukinya. Dikatakan: ‘Dimanakah orang-orang yang berpuasa?’ Maka mereka pun berdiri (untuk memasukinya), tidak ada seorang pun selain mereka yang memasukinya. Apabila mereka telah masuk maka pintu itu ditutup sehingga tidak ada seorang pun yang masuk dari padanya.’ (HR Bukhari);
AKU MEMOHON KEREDHAAN MU YA ALLAH !!

 

No comments:



http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar