BALIK KAMPUNG !!

  ASSALAMULAIKUM N HAII !!balik kampung tak raya nie??aku tak..sebab mmg negeri sembilan nie kampung aku..ngeri aku dengar berita tadi..balik beraya terus excident,kena langgar lori la..ada plak yg x sempat berbuka pulak u..YA ALLAH takutnye aku dengar..ALLAH tarik ajal x kira masa..kita sebagai umatnya kena la sentiasa beringat..ni tak bawak keta macam kampung tu lari jer..kalah kete sports kalu bawak kete u..aku tau la korng-2
excited nak balik raya,jumpa orang tersayang tapi cuba fikir kalau kete tu dibawa laju..tetibe plak terbabas..tak ker yang sampai kampung nanti MAYAT kita??cuba fikir kalau bawak laju pun,dapat piala ek??tu yang aku tak paham tu..lagi satu bawak kete sambil pegang phone..hello aku tau la phone korang tu mahal tapi pkai handfree boley tak??tak payah la tunjuk pro sangat..aku harap la bila aku da pndai bawak kete nanti aku tak terikut-2 dgn perangai orang-2 yang suka bawak kete yang ntah apa-2 ntah..besok ramai family aku balik..harap-2 selamat sampai la..apa-2 korang yg da pndai bawak kete tu ingat la orang tersayang,,malang tak berbau la..

        bawak keta laju-2 macam nie la jadiknye !KEMALANGAN NGERI..masayallah..siap da diberi peringatan lagi "AWAS !PANDU PERLAHAN"


tak ikut peraturan macam nie la akibat nya..kan da kena saman dgn ATUK POLIS !!

sorry kalau saper-2 terasa tapi aku nak mengingatkan betapa pentingnya memandu secara berhemah..SELAMAT HARI RAYA N MAAF ZAHIR DAN BATIN

No comments:



http://25.media.tumblr.com/61b94a4c72f341f9
 
copyright © 2012 to Najwa Rihan | design by Aida Omar